19 februari 2009

Nu ännu bättre..

Helt sjukt...när jag klev av tåget i Jönköping, efter några dagar i Hultsfred, på tisdag eftermiddag så ringde mobilen. Det va en tjej från Poolia och dom hade precis fått in ett jobb som skulle tillsättas snabbt som attan och undrade om jag var tillgänglig och intresserad. Det var en heltidstjänst som varar till sommaren så självklart va jag intresserad.

En stund senare sitter jag på arbetsintervju uppe hos Poolia och igår va jag och fick lite introduktion och hälsade på alla på kontoret. Idag ringde Poolia och sa att jag hade fått jobbet så om en stund ska jag dit och skriva på kontrakt!

Helt sjukt..först händer ingenting...man sitter och är stressad över att man inte har ett jobb och inte vet riktigt hur man ska försörja sig...men sen släpper det och då kommer alla jobb på en gång. Hon på första jobbet, det som bara va ett extrajobb, va inte nöjd när jag ringde igår och tacka nej til det...jättepinsamt och göra det några timmar innan man börjar men det kändes mer rätt att tacka nej igår än o börja igår och ringa idag och säga upp sig pga att man fått ett annat jobb som jag visste om igår.

Men imorgon börjar jag mitt nya jobb! Jag ska vara lite allt-i-allo men bla. receptionist, kundtjänsten o sen ska jag hjälpa till med andra administrativa uppgifter! Tjohooo..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är så himla super glad för din skull.. Hoppas hoppas du får förlängt sen.. kram Tilda!!

Anonym sa...

gud va kul!lycka till!

Madelene sa...

Du är ju grym! Grattis plutten. Lycka till.
Längtar till mars när jag få träffa dig igen. Puss*